טיפ שבועי - "מסר אני" (15.11.2023)

אומרים שהאחריות על קליטת המסר היא על "מוסר המידע". אז אם האחריות היא עלינו כדאי שנקפיד לדבר "במסר אני" כשאנחנו מבקשים עזרה או משהו מפריע לנו:

1. נפתח - במילה "אני".

2. נמשיך - במילים שמבטאים רגש: מרגישה כועסת, עצובה, מאוכזבת.

3. נסביר - מה הבעיה ללא האשמת הצד השני.ה.

4. נסיים - בתאור קצר של מה אנחנו מבקשים.

לדוגמא:

 אני, מרגישה מתוסכלת להגיע הבייתה ולראות כלים בכיור. היה עוזר לי אם הכלים היו שטופים בהתאם לתורנות הכלים שקבענו.

♥ אני, מרגיש לחוץ כעת בעבודה לכן לא אוכל לקיים דיון "של מי הטאבלט בהפסקת הצהריים". הייתי מעדיף לקיים את השיחה כשאגיע הבייתה.

 

היכולת לבטא את הצורך שלנו בצורה מכבדת וללא האשמה עשויה להגביר את שיתוף הפעולה מצד הילדים.