טיפ שבועי (2) "ימי קורונה" - למידה מרחוק (23.3.2020)
למידה מרחוק היא תהליך חדש המצריך משמעת עצמית ושיתוף פעולה. בכדי להימנע ממצבים של התנגדות לתהליך מצד הילדים או העברת האחראיות לנושא אלינו ההורים חשוב שנשתף את הילדים בתהליך.

 בצעו "תאום ציפיות" שאנו לא בחופש הגדול ושבית ספר פשוט עבר לגור איתנו:)
 הימנעו מלקחת אחראיות על התהליך והשאירו את ניהול הקשר עם המורים לילדים.
 התאימו את שעת השינה ושעת הקימה בבוקר לשעת התחלת הלמידה המקוונת.
 גלו אמפטיה לקושי הטבעי שעשוי לעלות אצל הילדים תוך כדי ההסתגלות לשינוי.

שינוי הוא תהליך לא פשוט לאף אחד מאתנו ושיתוף פעולה הוא קריטי להצלחתו.
טיפ שבועי (1) "ימי קורונה" - ניהול שגרה (20.3.2020)
יציאה משגרה היא אתגר רציני ל"תפקיד ההורי" שלנו והחופשה הארוכה שנכפתה על כולנו היא ללא ספק יציאה מוחלטת משגרה. חשוב שנזכור שהדרך לנהל נכון את השגרה החדשה עוברת דרך תכנון ושיתוף הילדים:

 קיימו עם הילדים ישיבה מסודרת בה תקבעו יחד איך תראה "שגרת היום".
 קבעו יחד משימה או שתיים של עזרה בסידור הבית/הכנת ארוחת צהרים וכד'.
 "שחררו" את שאר שגרה לילדים ואפשרו להם לנהל אותה לפי בחירתם.
 בדקו לאחר זמן אם השגרה שקבעתם עובדת ובמידת הצורך בצעו שינויים.

זכרו - שיתוף הילדים בבניית "שגרת היום" תחסוך מכם ומהם כעסים מיותרים.
טיפ שבועי - קנאה בין ילדים (11.3.2020)
אם ילדיכם עסוקים בהשוואה תמידית לאחרים: אחים, אחיות, חברים בבי"ס או בחוג. אז זה הזמן לבדוק את ה"אווירה המשפחתית" שלכם.

 האם אתם משווים בין הילדים?
 האם אתם מעודדים ילד אחד ליד האחרים?
 האם אתם משווים את עצמכם לחברים או קרובי משפחה שלכם?
 האם אתם מאמינים שתחרות בין הילדים תקדם אותם?

תחרות והשוואה פוגעים בביטחון העצמי ואינם מקדמים אף אחד מאיתנו.
טיפ שבועי - רווח ומחיר (4.3.2020)
החיים של כולנו רצופים החלטות. כל החלטה שיקבלו ילדינו מגלמת בתוכה רווח ומחיר. היכולת לבחור "נכון" היא מיומנות חשובה, אז למדו והדגימו בכל עת כי:

 הנטייה הטבעית היא להתמקד במחיר, אך חשוב לזכור גם את הרווח.
 שכל בחירה היא גם סוג של ויתור על משהו אחר.
 שגם ההחלטה "לא לבחור" היא סוג של בחירה.
 כשלא רוצים "לשלם" את המחיר, אומרים הייתי מוכרח/הייתי חייבת.

זכרו - מה שהילדים שלכם עושים בפועל זו הבחירה האמיתית!
טיפ שבועי - איך יוצרים שינוי (26.2.2020)
החיים מזמנים לילדינו אתגרים שיחייבו אותם לבצע שינוי בלימודים, עם חברים או בבית. הסברים ו"חפירות" מדוע כדאי או חשוב לבצע שינוי לא יועילו, אז במקום זאת:

 הזכירו להם מקרים מהעבר בהם הם הצליחו לבצע שינוי.
 עודדו אותם על כל צעד קטן שיבצעו בתהליך השינוי.
 תנו זמן לתהליך והאמינו ביכולת שלהם להתמודד.
 שתפו בקשיים דומים שהיו לכם בכדי "להכניס" את הקושי לפרופורציה.

ילדים מעודדים יצליחו למצוא את האומץ לבצע את השינוי הנדרש בחייהם.
טיפ שבועי - עידוד (19.2.2020)
עידוד היא דרך נפלאה לגדל את ילדינו. הורים רבים משתמשים במילות עידוד כדי לחזק את ילדיהם, אך חשוב לזכור שעידוד הוא גם:

 לקבל אותם כמו שהם ולא לנסות לשנות אותם.
 להקשיב למה שהם אומרים ולהימנע מעצות.
 לשקף להם את הרגשות שלהם.
 לומר שאתם מאמינים ביכולת שלהם להתמודד.

חיזוק הביטחון העצמי "עובר" דרך עידוד.
טיפ שבועי - יכולת בחירה (12.2.2020)
כל אדם נולד עם פוטנציאל "בחירה". חשוב שבתור הורים נלמד את ילדינו כי יש להם את היכולת לבחור בחיים וכי פוטנציאל זה יכול לבוא לידי ביטוי במס' מימדים:

 הפיסי - היכולת לבחור לאיזה בית ספר, גן או חוג ללכת.
 הרגשי - היכולת לבחור האם להיפגע, לשתף פעולה או להשקיע.
 הלא מודע - היכולת לבחור לשנות באופן מודע פרשנות לסיטואציה מסויימת.
 האוטומט - היכולת לבחור להפסיק לפעול "על אוטומט" ולהתחיל לפעול אחרת.

דברו "בחירה" בבית - זו דרך נהדרת ללמד עצמאות ואחראיות.
טיפ שבועי - תחושת שייכות (5.2.2020)
היכולת להרגיש שייך היא פוטנציאל מולד ולנו ההורים יש תפקיד לפתח אותו. הדרך הטבעית ביותר לפתח תחושת שייכות היא ע"י שיתוף והתייעצות.

 התייעצו עם הילדים על בעיות בחייכם (בעבודה או עם חברים).
 בקשו עזרה בתחומים בהם הילדים טובים יותר (מחשב/נייד/אינטרנט).
 עודדו בכל פעם שהם בוחרים לבוא להתייעץ איתכם.
 שתפו את הילדים בהחלטות המשפחתיות (נסיעה לחו"ל או אירוח משפחתי).

"תחושת שייכות" חזקה היא הבסיס לשיתוף פעולה בבית.
טיפ שבועי - קבלת החלטות (29.1.2020)
הורים המאמינים כי תפקידם לקבל את החלטות בבית, לרוב לא יזכו בשיתוף פעולה והתוצאה תהיה שהילדים ינהלו את השגרה. לכן:

 הימנעו מלהחליט לבד בכל הקשור לחיי הילדים והמתבגרים שלכם.
 שתפו ברציונאל של כל החלטה משפחתית.
 תנו להם להחליט על חייהם ולאחר תקופה בדקו אם זה עובד.
 לימדו לחיות בשלום עם החלטות שתהיינה שונות ממה שתכננתם.

האמינו ביכולת של ילדינו לנהל בהצלחה רבה את שגרת חייהם.

טיפ שבועי - גבול אישי (22.1.2020)
כשמדברים על גבולות חשוב לזכור שלא ניתן לשים גבול למישהו אחר ולכן, בכל פעם שאנו מרגישים שנחצה הגבול שלנו, חשוב שנאמר:
 אני לא מוכנה שיצעקו עלי - לכן השיחה בינינו מסתיימת כעת.
 אני לא מסכים שיכו אותי – לכן אני בוחר לצאת מהחדר.
 אני לא אוהבת שמאיימים – עדיף שניקח פסק זמן.
 אני לא אוהב השוואות – אז פשוט תגידי לי מה את רוצה.

הציבו "גבול אישי", תקשרו אותו לסביבה וודאו שהוא נשמר.

טיפ שבועי - התמודדות עם קושי (15.1.2020)
חיי ילדינו ובעיקר ילדינו המתבגרים רצופים באכזבות ורגעי משבר. למזלנו התמודדויות אלו מתרחשות כשהם עדיין תחת קורת הגג שלנו, מה שמהווה הזדמנות ללוות את התהליך.
 האמינו בכוחם להתמודד עם הקושי.
 הזכירו סיטואציה בה הם צלחו משבר דומה.
 הימנעו מלזרז את תהליך מציאת הפתרון.
 זכרו שהבעיה היא שלהם והם יודעים הכי טוב מה יעזור.

האמינו כי קושי הוא באמת הזדמנות לצמיחה:)
טיפ שבועי - הורות כ"תחנת דלק" (8.1.2020)
לגיל התבגרות יש משימה התפתחותית שהיא 
גיבוש זהות נפרדת ועצמאית.  הבעיה היא שבדרך לשם 
חייבים להיפרד מההורים!!! ולכן: 
 החליפו את הרצון בשליטה בהבנה שיש לכם יכולת השפעה.
♥ זכרו כי יחסים טובים הם הדרך למימוש החוקים והגבולות.
♥ אל תפחדו מעימותים, אך נהלו אותם בזמן רגוע.
♥ ב 13 דק' ביום שיש עם המתבגר הימנעו מ"חפירות".

הורות היא סוג של "תחנת דלק", ודאו שנעים "להיכנס" אליכם.
טיפ שבועי - גיל ההתבגרות (1.1.2020)
לא פשוט לממש את התפקיד ההורי בגיל ההתבגרות. עבור ילדינו מדובר ביציאה ל"מסע" שמתחיל כילד ומסתיים כמבוגר בו הם חשים:
 אובדן שליטה על הגוף - פצעי בגרות/שינוי קול/עלייה במשקל/קבלת מחזור.
♥ אובדן תחושת שייכות - מרגישים כמו "עולה חדש" בבית. כבר לא ילד אבל גם לא מבוגר.
♥ אובדן שליטה בתחושות - ההורמונים משתלטים על מצב הרוח וההתנהגות.
♥ אובדן זהות - פתאום הם ילד בתוך "אריזה" של מבוגר.

 אז גלו רגישות וזכרו שכל המשפחה יוצאת למסע, כולל האחים/האחיות שצופים בכם.

טיפ שבועי - חנוכה והורות (25.12.2019)
ה"אווירה המשפחתית" שלנו משפיעה מאוד על התפתחות ילדינו. סמלי חג החנוכה הם הזדמנות נחמדה להזכיר לנו מס' עקרונות חשובים:
 תנו "דמי חנוכה" - ובהמשך השנה הקפידו לתת "דמי כיס" שבועיים.
 האמינו בנס "פח השמן" - ולאורך השנה האמינו בילדים וצפו לניסים:)
 הדליקו כל ערב נרות - ובשאר הערבים קיימו ארוחות ערב משפחתיות.
 שחקו בסביבונים - ובשעות אחה"צ מצאו זמן ל"משחק יומי" עם כל ילד בנפרד.

ובהזדמנות זו, חג אורים שמח לכם ולמשפחתכם!
טיפ שבועי - תרומה לאחר (18.12.2019)
תרומה היא דרך נהדרת להעלות את תחושת הערך והמסוגלות העצמית. פיתוח יכולת זו על בסיס יומי תחזק את הביטחון העצמי של ילדינו.

 תרומה בבית - משימה יומית לכל ילד של עזרה בבית תורמת להתנהלות השוטפת.
 שיתוף פעולה - היכולת לומר "כן" תורמת לקידום נושאים חשובים.
 עצמאות - ילדים שמתארגנים לבד בבוקר תורמים ליכולת לצאת בזמן.
 אמפטיה - היכולת לראות את האחר תורמת ליחסים של ילדינו עם הסביבה.

"דברו" תרומה עם הילדים במקום "חוקים וגבולות".
טיפ שבועי - תחרות (11.12.2019)
בעולם התחרותי בו אנו חיים יש לנו את היכולת לבחור איך להתנהל בתוכו. ככל שהאדם הוא פחות תחרותי, יכולת ההתמודדות שלו תהיה טובה יותר ולאווירה המשפחתית יש תפקיד חשוב.
 הימנעו מהשוואות בין הילדים.
 עודדו כל ילד בנפרד ולא ליד הילדים האחרים.
 פרגנו לאנשים החיים בקרבתכם.
 חגגו את סיום שנת הלימודים או סיום פעילות בחוג ללא קשר להצלחות/כישלונות.

האווירה משפחתית שלכם תסייע להתמודדות עם תחרות בכיתה/בחוג/בחיים.
טיפ שבועי - הקשבה פעילה (4.12.2019)
כל הורה מעוניין לדעת מה עובר על ילדיו בשנות הילדות ובמיוחד בתקופת גיל ההתבגרות. הדרך לממש רצון זה תלויה ביכולת שלנו להקשיב.
 התמקדו - במסר שמועבר אליכם.
 המנעו - מלחשוב תוך כדי מה תהיה תגובתכם.
 אפשרו - רגעי שקט בשיחה.
 חזרו - על דברי הילדים מעת לעת.
 תנו שם לרגש - אמרו אני רואה שאתה כועס או שאת מאוכזבת.

הדרך הטובה ביותר להכיר את ילדנו היא ע"י הקשבה להם. 
טיפ שבועי - תשובה של "לא" (27.11.2019)
הורים רבים נוטים לענות על מרבית הבקשות של הילדים ב"לא": לא עכשיו, לא ניתן, לא מתאים, לא נראה לי. במקום זאת מומלץ להשתמש במילים:
 כן - אני שומעת שאת מעוניינת שנקנה לך פלאפון (אבא ואני נחשוב על זה)
 תודה - ששיתפת אותי שאתה רוצה לטייל בשבת (אני אבדוק את הלו"ז)
 ברור - גם אני הייתי שמחה לקנות לעצמי תיק חדש (וממשיכים לצעוד בקניון)
 בשמחה - הוסיפי את זה לרשימת המתנות ליום ההולדת (ממנה נבחר בסוף מתנה אחת)

הבחירה לפתוח משפט באופן חיובי תגביר את רמת שיתוף הפעולה מצד הילדים.

טיפ שבועי - אופי של ילדים (20.11.2019)
יש המאמינים שילדים נולדו עם "אופי" ואין מה לעשות. האמת היא שילדים נולדים עם "מזג" אך השפעת הסביבה ובעיקר ההורים יקבעו איזה אדם הם יגדלו להיות.

 הימנעו מתויות - אל תתייגו: יש לנו ילדה ביישנית/יש לנו ילד רגיש.
 שנו פרשנות - עקשן = ילד עם "עמוד שידרה" / ותרנית = ילדה גמישה.
 בצעו התאמות - התאימו את עצמכם למזג השונה של הילדים.
 צרו מנעד רחב - בכל ילד/ה יכולים להיות גם עקשנות גם אדישות וגם גמישות.

זכרו - יש לכל אחד ואחת מאיתנו השפעה מכרעת על אופן ההתפתחות של ילדינו.

טיפ שבועי - אמפטיה (13.11.2019)
אמפטיה היא תכונה מולדת והיא היכולת "להיכנס לנעליו של האחר", להרגיש ולהבין את מצבו. הורים שיצליחו לפתח תכונה חשובה זו אצל ילדיהם יסייעו להם למצוא "מקום" טוב יותר בשדה החברתי.

 דברו רגש - אני רואה שאת כועסת/אני מבין שאתה מאוכזב/זה טבעי לקנא.
 תנו דוגמא אישית - שתפו בסיטואציות בהם גיליתם אמפטיה כלפי מישהו אחר.
 השקיעו זמן בלמידה - נתחו עם הילדים סיטואציות חברתיות שהצריכו אמפטיה.
 תנו עידוד - בכל פעם שאתם מזהים התנהגות אמפטית תנו חיזוק.

ילדים אמפטיים יצליחו לנווט טוב יותר בעולם החברתי.
טיפ שבועי - כישלון בבחינה (6.11.2019)
כל הורה "יזכה" כנראה להתמודד עם כישלון בבחינה של אחד הילדים. למרות שמדובר בחוויה לא נעימה, חשוב לשמור על פרופורציות ולנהל נכון את הסיטואציה.
 השתדלו לא לשדר לחץ אם אתם לא רוצים שהילדים "יתחפרו".
 אמרו ברגע הראשון "תודה על העידכון" וחיזרו לנושא לאחר מס' שעות.
 הימנעו מ"להשתלט" על הבעיה ואל תציעו פתרונות (מורה פרטי/קבוצת למידה..).
 שאלו את הילדים מה לדעתם צריך לעשות וודאו שהפתרון שהוצע מתקיים.

הציונים במבחני בית הספר הם חשובים, אך הם אינם מגדירים את הילדים שלנו. 
טיפ שבועי - "להציל" את הילדים (30.10.2019)
יש המאמינים כי "התפקיד ההורי" כולל מתן פתרונות לבעיות או קשיים של הילדים. האמת היא שמומלץ לכולנו להפסיק לעשות זאת כי המסר שאנחנו מעבירים להם הוא ש"הם לא יכולים לבד".
 "גלגלו" את הכדור חזרה ושאלו "מה לדעתכם הפתרון לבעיה?"
 מאחר ואף פעם אין לנו את כל המידע, הפתרון שנציע עלול לא לתת מענה אמיתי.
 מציאת פתרונות היא מיומנות חשובה שכדאי להתחיל לתרגל בגיל צעיר.
♥ היכולת להתמודד עם קשיים היא חלק חשוב בבניית הביטחון העצמי של ילדינו.

בכל פעם שאנחנו מציעים פתרון אנחנו "גוזלים" מהילדים שלנו הזדמנות לצמיחה.
טיפ שבועי - התנגדות מצד הילדים (23.10.2019)
הורים רבים חווים התנגדות בלתי פוסקת מצד הילדים לדרישות הבית. אז אם אתם שואלים את עצמכם מדוע כל בקשה מלווה במריבה, מאבק כח או כעס? התשובה היא: ששיתוף פעולה לא דורשים או מבקשים - בשיתוף פעולה זוכים!

♥ ילדים שירגישו שותפים לקבלת ההחלטות - ישתפו פעולה עם ההחלטה.
 ילדים שירגישו כי "קולם נשמע" - יקשיבו לדברי הוריהם.
 ילדים שירגישו שרצונם בא לידי ביטוי - יענו לרצונותיהם של אחרים.
♥ ילדים שיקבלו בחירה - ילמדו עם הזמן לבחור נכון.

ילדים צעירים ומתבגרים במיוחד (בדומה אלינו) לא מסכימים שישתלטו עליהם:)
טיפ שבועי - "להציל" את הילדים (30.10.2019)
יש המאמינים כי "התפקיד ההורי" כולל מתן פתרונות לבעיות או קשיים של הילדים. האמת היא שמומלץ לכולנו להפסיק לעשות זאת כי המסר שאנחנו מעבירים להם הוא ש"הם לא יכולים לבד".
 "גלגלו" את הכדור חזרה ושאלו "מה לדעתכם הפתרון לבעיה?"
 מאחר ואף פעם אין לנו את כל המידע, הפתרון שנציע עלול לא לתת מענה אמיתי.
 מציאת פתרונות היא מיומנות חשובה שכדאי להתחיל לתרגל בגיל צעיר.
♥ היכולת להתמודד עם קשיים היא חלק חשוב בבניית הביטחון העצמי של ילדינו.

בכל פעם שאנחנו מציעים פתרון אנחנו "גוזלים" מהילדים שלנו הזדמנות לצמיחה. 

טיפ שבועי - טלפון נייד (10.10.2019)
הורים רבים נמצאים במאבק אינסופי בנושא המסכים והטלפון הנייד. עם העלייה בגיל הילדים מסלימה המלחמה והמחיר הוא פגיעה קשה ביחסים. אז במקום לריב:

♥ הפסיקו לדבר ללא הפסק על ההתנגדות שלכם ל"זמן מסך".
 חשבו מה הייתם רוצים שהילדים יעשו במקום: לימודים, חברים, עזרה בבית?.
 אמרו מחד שתפסיקו "להציק" בנושא ומנגד הבהירו מה באמת חשוב לכם.
♥ הכינו יחד לו"ז מסודר שישלב: מפגש עם חברים, חוגים, מטלה יומית וכד'.

וותרו על אשליית השליטה במסכים ובמקום זאת ודאו שהלו"ז שקבעתם מתקיים.
טיפ שבועי - ילדים שמרביצים (2.10.201)
כולנו מתמודדים עם תחושות תסכול של ילדים. למרות שמדובר ברגש טבעי, לעיתים הסלמה של רגש זה יכולה להוביל לאלימות פיזית מצד ילדים צעירים או מתבגרים כלפי ההורים. ולכן:
♥ המנעו מלחזור על המשפט "בבית שלנו לא מרביצים/לא מרביצים לי".
 במקום לדבר פעלו - מיד כשאתם מזהים שרמת התסכול עולה התרחקו מהמקום.
 אמרו - "אני לא מצליח/ה לעזור לך לכן אני בוחר/ת לצאת מהחדר".
♥ הפסיקו לדבר - כל מילה נוספת בשעת כעס מסלימה את הסיטואציה.

מאחר ואין לנו שליטה על תגובת הילד, שלטו אתם בתגובתכם.
טיפ שבועי - שיתוף של ילדים (25.9.2019)
כולנו רוצים לדעת מה עבר על ילדינו במהלך היום, אך התשובה השגרתית שנקבל מילדינו הצעירים היא המילה "כייף" וממתבגרים במקרה הטוב נהמה:) ולכן:

♥ השתדלו לוותר על השאלה הסטנדרטית "איך היה לך היום"?
 שתפו ראשונים בחוויה או אירוע שעבר עליכם.
♥ שאלו במקום: מה היה היום מעניין? מה אהבת במיוחד? מה הרגיז?.
♥ המנעו מלתת עצה או ביקורת לאחר השיתוף של הילדים - רק הקשיבו.

ילדים משתפים את מי שבאמת מקשיב להם.
טיפ שבועי - נסיעה משפחתית לחו"ל (18.9.2019)
אם אתם מתכננים חופשת משפחתית בתקופת החגים, תכנון מראש ותאום ציפיות יחסוך לכם אכזבה ותסכול במהלך החופשה. אז קיימו מס' ישיבות משפחתיות לקראת הנסיעה.

♥ הדפיסו מגוון אתרים אליהם הייתם מעוניינים לנסוע (מבחינת תקציב/עניין).
 תנו לילדים לבחור מתוך המגוון את מה שמתאים להם.
♥ הקפידו למנות את אחד הילדים כאחראי/ת לכל יום טיול.
♥ וודאו כי התורן היומי קובע את לוח הזמנים, מתי עושים הפסקות, איפה אוכלים וכד'.

טיול עם ילדים לחו"ל הוא קודם כל זמן משפחתי ורק אחר כך מסע חינוכי
טיפ שבועי - התפרצויות זעם (11.9.2019)
כשאנחנו מוצאים את עצמנו באמצע התפרצות זעם של ילדים צעירים או מתבגרים מומלץ להימנע ממתן עונש, איום או החרמת הסלולרי ובמקום זאת:

  לומר "אני בוחר/ת לסיים כעת את הוויכוח כי אנחנו לא מתקדמים".
♥ ללכת למקום אחר להירגע ולאפשר גם לילד/ה להירגע.
♥ לחזור לאחר פרק זמן מסוים ולשאול "מתי אפשר להמשיך לדבר?"
♥ לוודא שהשיחה החדשה תהיה שונה מקודמתה.

הבחירה לצאת מסיטואציה שלא מקדמת אתכם היא דוגמא אישית חשובה. 

טיפ שבועי - היום הראשון ללימודים (28.8.2019)
חלק מהילדים יחזרו למסגרת מוכרת וחלק למסגרת חדשה.
עבור ילדינו המעבר מהגן לכיתה א' או מבית ספר יסודי לחטיבה
הוא "מעבר טבעי"  ולכן, הימנעו מלהעביר אליהם חששות אפשריים 
שיש לנו והסתייעו בחבר/השיצטרפו לתהליך.

♥ תכננו מראש ליד מי ישבו הילד/ה בכיתה או במפגש בגן.
♥ תאמו עם הורה נוסף הגעה משותפת של הילדים למסגרת הלימודית.
♥ קבעו "מפגש חברי" עם חבר או שניים מס' ימים קודם.
♥ הזכירו לילדים אירועים מהעבר בהם הם גילו יכולת השתלבות טובה.

 כל מה שילדנו צריכים בחיים הוא חבר אחד או חברה אחת טובים (לפחות). 



טיפ שבועי - "מקום" בשדה החברתי (21.8.2019)
שנת הלימודים החדשה תביא עימה במקביל לאתגר הלימודי גם 
אתגר חברתי. היכולת של ילדינו למצוא "מקום" בשדה החברתי 
היא מיומנות חשובה לחיים ולעיתים דימוי עצמי נמוך יכול להוביל 
לבחירה בקבוצת חברים שפחות נאהב.

  זכרו כי עצם ההשתייכות לקבוצה כלשהי מעידה על קיום המיומנות.
♥ צרו מעגלי חברים נוספים (צופים/חוג..) שיסייעו בחיזוק הדימוי העצמי.
♥ הימנעו מלהעיר לגבי קבוצה/חבר מסויים בכדי לא לפגוע בביטחון העצמי.
♥ עודדו על קיום המיומנות בילד/ה ועם הזמן ישתפר ה"שיוך החברתי".

 "הכל בחיים יחסים" (אדלר) - שיהיה לנו בהצלחה בשנת הלימודים החדשה. 
טיפ שבועי - חזרה למסגרת הלימודית (14.8.2019)
מזל טוב - החופש הגדול עומד להסתיים ועוד מעט חוזרים לשגרה:)
חשוב לייצר "גשר" בין שגרת החופש לשגרת החיים במסגרות הלימודיות
והיערכות מראש תוך שיתוף הילדים הם הדרך להצלחה בתהליך.

♥  שגרת ערב - הילדים "עולים" כיתה ואיתם תזוז קדימה גם שעת השינה.
♥ שגרת בוקר - קבעו יחד את שעת הקימה ותרגלו זאת מס' ימים קודם.
♥  שגרת צהרים - סכמו יחד איך תתנהל הפסקת הצהרים של הילדים.
♥ שגרת אחה"צ - קבעו יחד את מס' החוגים שיתאימו לשגרת החיים שלכם.

   ברוכים הבאים לשנת הלימודים החדשה - שיהיה לכולנו בהצלחה! 

טיפ שבועי - איך מקנים ערכים? (31.7.2019)
השבוע כולם דיברו על ילדים וערכים. פיתוח סולם ערכים אישי מושפע
מהאווירה המשפחתית. ההחלטה של ילדינו לאמץ או לדחות ערך מסויים
תלויה מאוד בתגובה שלנו לתהליך בחינת הערך על ידם. ולכן:

♥  תנו דוגמא אישית - הילדים שלנו רואים, שומעים ומנתחים כל מהלך שלנו.
♥ אפשרו התנסות - צרו מרחב בטוח שיאפשר לילדים בדיקה של ערכי הבית.
♥  הקפידו לעודד - בכל פעם שערך החשוב לכם יבוא לידי ביטוי.
♥ הפסיקו לדבר - נאומים, הסברים והטפות מוסר לא מקדמים אותנו.

זרעים הנשתלים בילדות פורחים בגיל ההתבגרות, אז התחילו בגיל צעיר.


טיפ שבועי - זיקה חברתית (24.7.2019)
זיקה חברתית היא אחד הכישורים החשובים ביותר שנוכל להעניק לילדנו.
היכולת להצליח בחיים מחייבת התייחסות להשפעה של כל התנהגות
בקונטקס החברתי שלה: 1. השפעתה על הילד 2. האחרים 3. המצב.

♥  פינוק = מתן משקל יתר לצרכים של הילד. 
♥ קשיחות = מתן משקל יתר למצב.
♥  ותרנות = מתן משקל יתר לאחרים.
♥  למדו את ילדכם למצוא את האיזון העדין בין 3 המרכיבים.

זיקה חברתית היא "שריר" טבעי שיש לפתח - אז התחילו באימונים.